Binnen LOGOS zien we het als onze opdracht én plicht om onze leerlingen kwalitatief goed onderwijs te bieden. We zorgen daarom voor een stevige basis in kennis en vaardigheden én we maken werk van de brede, persoonlijke ontwikkeling.
We verwachten van onze scholen dat de basis op orde is. Dat betekent dat zaken als het lesgeven, het aanbod, de begeleiding en de organisatie van de school minimaal voldoen aan de standaarden van de inspectie. Daarnaast hebben scholen volop ruimte om werk te maken van eigen ambities.
Zo leren de kinderen goed rekenen, lezen en schrijven. Ook groeien ze in hun creativiteit, (digitaal) burgerschap, de omgang met elkaar en het eigen welbevinden. Samen leren leven brengen we zo dagelijks in de praktijk.
Bij LOGOS hebben we een brede kijk op kwaliteit. Naast aandacht voor opbrengsten in harde cijfers, kijken we ook naar groei dat meer merk- dan meetbaar is. Wat wordt zichtbaar in hun motorische ontwikkeling? Nemen ze hun verantwoordelijkheid? Hoe zien we leerlingen groeien in het omgaan met zichzelf en elkaar? LOGOS- medewerkers zijn vakmensen die de brede ontwikkeling van kinderen meten én weten te stimuleren.
Ons kwaliteitsbeleid is gericht op de duurzame verbetering van de onderwijspraktijk. We werken datagestuurd en gebruiken steeds meer het 4D-model:
Scholen verantwoorden zich planmatig over de opbrengsten en de voortgang van de schoolontwikkelingen. Het bestuur voert kwaliteitsgesprekken en we maken ook werk van de kwaliteitsdialoog binnen school en de scholengroep. We vieren successen en ondersteunen elkaar bij kwaliteitsrisico’s.